روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
سرخط خبرها

رئیس سازمان زمین‌شناسی: زلزله تهران دیر یا زود رخ می‌دهد| باید به فکر حداقل خسارت در وقوع زلزله تهران باشیم

  • کد خبر: ۱۶۱۲۲۳
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
رئیس سازمان زمین‌شناسی: زلزله تهران دیر یا زود رخ می‌دهد| باید به فکر حداقل خسارت در وقوع زلزله تهران باشیم
رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی با تاکید به اینکه پایتخت کشور روی گسل‌های متعددی ساخته شده است، گفت: تهران روی گسل ساخته شده و احتمال وقوع زلزله در این شهر بسیار زیاد است، ولی زمان دقیق آن مشخص نیست، اما با تمام این تفاسیر زلزله در تهران دیر یا زود رخ خواهد داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در مورد زلزله احتمالی پایتخت، گفت: سازمان زمین شناسی به عنوان سازمانی که در بحث زمین شناسی، پژوهش‌های متعددی را انجام داده است و با شناسایی گسل‌ها توانسته در مورد فعالیت آن‌ها دخیل باشد حتی در دهه گذشته یکی از گسل‌های شمال پایتخت را مورد مطالعه قرار داده با کمک دانشگاهی فرانسه آن را شناسایی کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید به اینکه پایتخت کشور روی گسل‌های متعددی ساخته شده است، افزود: تهران روی گسل ساخته شده و احتمال وقوع زلزله در این شهر بسیار زیاد است، ولی زمان دقیق آن مشخص نیست، اما با تمام این تفاسیر زلزله در تهران دیر یا زود رخ خواهد داد.

شهیدی تاکید کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته توسط سازمان زمین شناسی تمام اطلاعات موجود در راستای زلزله احتمالی پایتخت و حرکت گسل‌ها در اختیار متولیان و مسئولان امر قرار گرفته است، شهر‌های زلزله خیز کشور از تهران و آذربایجان غربی گرفته تا کرمان و سایر استان‌ها باید مکان گسل‌های آن‌ها به درستی شناسی و حریم گسل با رعایت مسائل ایمنی حفظ شود تا در هنگام وقوع زمین لرزه شاهد کمترین آسیب باشیم.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی با اشاره به آیین نامه ۲۸۰۰ در بحث ساخت و ساز‌های استاندارد، یادآور شد: اگر آیین نامه ۲۸۰۰ در ساخت و ساز ساختمان‌های مسکونی و اداری رعایت شود بی تردید با حداقل خسارات روبرو خواهیم بود.

شهیدی در ادامه یاد آور شد: سازمان مدیریت بحران به عنوان مرکز محوریت کنترل بحران‌های طبیعی وغیرطبیعی است که با سازمان‌های دیگر مثل زمین شناسی، هواشناسی و … باید ارتباط داشته باشد و در کل باید بتوانند با مدیریت درست مخاطرات کشور را کنترل کنند.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در مورد نظارت مجلس در مواجهه با بحران‌هایی همچون زلزله و سیل، گفت: نمایندگان باید در بحث تصویب قوانین کارشناسی ورود کنند، بررسی مخاطرات باید به واسطه سازمان‌های تخصصی صورت پذیرد. مجلس با تصویب قوانین مرتبط برای هر کدام از سازمان‌های تخصصی می‌تواند وظایف نظارتی خود را اعمال کنند تا کوتاهی‌ها صورت نپذیرد.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف در مواجهه با بحران سازمان‌ها و نهاد‌ها باید در امتداد یکدیگر حرکت کنند و از موازی کاری‌های موجود امتناع نمایند؛ به فرض مثال در بحث فرونشست، سازمان زمین شناسی، نقشه برداری و…. همگی ادعا دارند باید همراه و در کنار هم حرکت کنند، در صورتیکه هرکدام از این سازمان‌ها وظایف خاص خود را دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->